Friday, January 7, 2011

Lubang Hidung.

Entry kali ni bukan untuk mengenakan sape-sape, sama ada yang masih hidup atau yang masih meninggal dunia. Tapi aku ada banyak persoalan mengenai kehidupan kita.

Antara yang paling pelik adalah pasal lubang hidung. Aku selalu tertanya-tanya. Kalau orang yang lubang hidung dia dah besar. Boleh tak dia besarkan lubang hidung dia lagi ? Bukan dengan pergi buat plastic surgery. Bapak tak masuk akalnya orang nak besarkan lubang hidung dia lagi. Tapi macam aku tengah buat sekarang ni. Dengan menggunakan otak.

Kalau diorang tak boleh besarkan. Maksudnya diorang OKU ke ? Ke memang lubang hidung diorang dah mencapai limit. Herm ..

Tapi persoalan yang paling mantap bergaya adalah pasal speech ketua pengawas masa kitorang pergi camp pengawas. *ya. aku dulu pegang jawatan pengawas. nerd right ?

"Jika kita tidak buat apa yang kita patut buat, kita akan buat apa yang kita tak patut buat."

Jangan risau. Korang normal sebab aku pun tak paham. And yes ! Aku normal. Masa dia bagi ucapan tu, semua orang yang diam terdiam. Even cengkerik yang sibuk berduet dengan cengkerik lain sambil mendendangkan lagu hits 80-an dulu pun terdiam. Dah laa dia bagi ayat tu masa last-last.

"Herm .. Nak tepuk ke tak nak ? Kalau aku tepuk maksudnya aku paham. And kalau aku paham maksudnya aku tak normal."

Tapi aku tepuk jugak. Sebab orang lain pun tepuk. Konklusinya, semua pengawas kat sekolah aku tak normal. Ketua pengawas yang tak mantap bergaya tu pun senyum bangga je. Sambil senyum tu aku rasa dia pun tengah fikir apa yang dia mencarut tadi.

Okay. Aku dah tak ada idea.

Haha.

Jadi aku tinggalkan korang dengan facts tentang dunia ni.


#White cats with blue eyes are often deaf.

#A domestic cat sleeps for upto 14 hours a day.

#This blog owner's cat sleep for upto 23 3/4 hours a day.

#Cats can make over 100 vocal sounds, while dogs can only make 10.

#Cats can be really annoying. Seriously !

#A cat uses whiskers to determine if a space is too small to squeeze through. The whiskers act as antennae, helping the animal to judge the precise width of any passage.

#This blog owner is quite handsome.

#Just like fingerprints, every cats nose pad is different.

#Cats are smarter than dogs. You can't see eight cats to pull a sled through snow.

#Cats know that energy can neither be created nor destroyed and therefore, use as little energy as possible.

#All of the above facts are true.





Okay. Aku chihuahua dulu.

No comments:

Post a Comment